سلام

همانطور که در قسمت درباره ولاگ نوشتم هیچکدام از پست های این وبلاگ از من نیست و من فقط آنهارا جمع آوری کرده ام برای استفاده شخصی و فرزندانم.



بعضی پست ها چون عکس دارند و روی عکسها آدرس وبلاگ نوشته شده ؛ من نیازی ندیدم منبع بذارم . بدینوسیله عذرخواهی میکنم . 

+ نوشته شده در  ساعت   توسط یک مادر  | 




تزئین و سفره آرایی




+ نوشته شده در  ساعت   توسط یک مادر  | 



شور و ترشی




+ نوشته شده در  ساعت   توسط یک مادر  | 

 



سس و چاشنی



+ نوشته شده در  ساعت   توسط یک مادر  | 



مربا



+ نوشته شده در  ساعت   توسط یک مادر  | 



نان




+ نوشته شده در  ساعت   توسط یک مادر  | 




کیک و شیرینی 



+ نوشته شده در  ساعت   توسط یک مادر  | 




نوشیدنی 




+ نوشته شده در  ساعت   توسط یک مادر  | 



سالاد




+ نوشته شده در  ساعت   توسط یک مادر  | 

                         موادلازم:

1 - سینه مرغ (خرد شده) 300 گرم
2 - هویج تازه (خلال شده) 5 عدد
3 - کشمش 1 فنجان
4 - برنج 3 پیمانه
5 - زیره (آسیاب شده) 1/2 قاشق چای خوری
6 - هل (آسیاب شده) 1/2 قاشق چای خوری
7 - دارچین (آسیاب شده) 1/2 قاشق چای خوری
8 - میخک (آسیاب شده) 1/2 قاشق چای خوری
9 - نمک به میزان لازم
10 - پیاز (خرد شده) 1 عدد
11 - شکر 2 قاشق غذا خوری

عکس های مواد اولیه

شرح و مراحل پخت:


1.برنج را شسته و خیس می کنیم.
2.پیاز خرد شده را کمی تفت می دهیم تا طلایی شود.
3.مرغ های خرد شده را اضافه  و حدود 5 دقیقه تفت می دهیم.
4.ادویه ها را اضافه کرده کمی هم می زنیم تا خوب مخلوط شوند.
5.یک لیوان آب اضافه کرده در ظرف را بسته حرارت را زیاد می کنیم تا جوش بیاید وقتی جوش آمد حرارت را کم می کنیم تا مرغ ها پخته شوند(من از تابه رژیمی استفاده کردم).
6.برنج را پخته آبکش می کنیم(کمی دون تر از همیشه آبکش کنید).
7.شکر را با دو قاشق آب مخلوط کرده روی حرارت می گذاریم تا کاراملی شود(مراقب باشید تا نسوزد).
8.شکر کاراملی را با نصف آب مرغ مخلوط کرده برنج را دم می کنیم و مخلوط آب مرغ و شکر را روی برنج می ریزیم و اجازه می دهیم دم بکشد.
9.هویج و کشمش را جدا گانه تفت می دهیم.
10.برنج را در دیس کشیده و مخلفات را روی آن می ریزیم و تزیین می کنیم.

http://www.aryachef.com/recipe/3891/%D9%BE%D9%84%D9%88%20%DA%A9%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C

+ نوشته شده در  ساعت   توسط یک مادر  | 



ویدیو های آموزشی




+ نوشته شده در  ساعت   توسط یک مادر  | 

+ نوشته شده در  ساعت   توسط یک مادر  | 



دسر



+ نوشته شده در  ساعت   توسط یک مادر  | 




پیش غذا




+ نوشته شده در  ساعت   توسط یک مادر  | 


موادلازم:

ماکارونی مانا 350 گرم
عدس 1/2 پیمانه
هویج تازه (نگینی شده) 1/2 پیمانه
فلفل دلمه ای (نگینی شده) 1/2 پیمانه
رب گوجه فرنگی 3 قاشق غذا خوری
نمک به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
پودر سیر به میزان لازم
روغن به میزان لازم

عکس های مواد اولیه

شرح و مراحل پخت:                                                                                                                                                                   ابتدا پیاز رنده شده را در روغن تفت داده و سپس فلفل دلمه ای نگینی شده را به پیاز اضافه کرده و حدود 10 دقیقه با شعله ملایم تفت می دهیم.زردچوبه و فلفل سیاه و پودر سیر را اضافه کرده و  همچنین هویج نگینی شده را که آبپز کرده ایم به مواد افزوده و  رب گوجه را  هم اضافه می کنیم وکمی تفت میدهیم و حدود 3 قاشق غذا خوری آب اضافه کرده و  اجازه میدهیم تا سس کمی بجوشد و آبش کشیده شود .در این مرحله عدس را که از قبل پختیم  همراه با نمک به مواد اضافه کرده و و مخلوط میکنیم و زیر شعله گاز را خاموش کرده و در قابلمه ای دیگر آب ماکارانی را جوش آورده و ماکارانی را به همراه کمی نمک و روغن در آب ریخته و به مدت 10 دقیقه اجازه می دهیم تا ماکارانی بجوشد.ماکارانی را آبکش کرده و ته قابلمه را روغن ریخته و سیب زمینی گذاشته و ماکارانی را بدون سس دم می گذاریم .بعد از اینکه ماکارانی  دم کشید در ظرف مورد نظر کشیده و سس اماده شده را روی ان میریزیم (البته میتوان ماکارانی را با سس  هم دم بگذاریم.) نوش جان.  
نکات کلیدی: دقت کنید که اب سس کاملا کشیده شود در غیر اینصورت ما کارانی خمیر می شود.http://www.aryachef.com/recipe/2106/%D9%85%D8%A7%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%86%DB%8C%20%D8%A8%D8%A7%20%D8%B3%D8%B3%20%D8%B9%D8%AF%D8%B3%20%D9%88%20%D8%B3%D8%A8%D8%B2%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AA

+ نوشته شده در  ساعت   توسط یک مادر  | 

چیکن کوردن بلو , یک استارتر بسیار خوشمزه , البته برای من یک غذای اصلی, تاکید میکنم حتما درست کنید .
فیله مرغ به مقدار لازم
پنیر موتزارلا به مقدار لازم ورقه شده
پودر سوخاری به مقدار لازم
سالامی با طعم سیر اگه دسترس نیست از پودر سیر استفاده کنید
قارچ برای هر تیکه فیله مرغ یک ورقه بزرگ خلال شده میتونید از قارچ استفاده نکنید
فلفل سیاه , نمک , ادویه کاری یا گرما سالا کمی برای اینکه فیله ها را مزه دار کنیم
سویا سس به مقدار لازم برای مزه دار کردن مرغ اگه از سویا سس استفاده میکنید دیگه از نمک استفاده نکنید .
روغن زیتون به مقدار لازم
طرز تهیه : فیله مرغ را روی تخته گذاشته و روش کیسه فریزر قرار داده با استیک کوپ کاملا میکوبیمش که کاملا باز بشه تمام ادویه مورد نیاز را پاشیده + سویا سس و روغن زیتون اول پنیر را روی فیله قرار داده بعد سالامی بعد هم قارچ خلالی شده مرحله آخر خوب رولش میکنیم و در پودر سوخاری میقلتانیم و در پیرکس کنار هم میچینیم ( زیر و روی مرغ را کاملا با روغن زیتون و سویا سس و ادویه , فلفل مرینت میکنیم ) من رول ها را در روغن سرخ نکردم بلکه توی پیرکس چیدم و کمی روغن زیتون بهش اضافه کردم در فر قرار دادم به مدت ٢٠ تا ٣٠ دقیقه در فر داغ , امیدوارم درست کنید و لذت ببرید این استارتر بسیار مناسب برای مهمونی و عصرونه یا تولد میباشد . نوش جان شما شما عزیزان / نیلو چف
https://www.facebook.com/pages/My-cooking/391346454316857

+ نوشته شده در  ساعت   توسط یک مادر  | 


پن‌کیک صبحانه سوئدی

مواد لازم:
آرد یك سوم فنجان
تخم‌مرغ 1 عدد
شیر دو سوم فنجان
روغن(مایع) 1 قاشق غذاخوری
موز 1 عدد
پرتقال 1 عدد
عسل به مقدار لازم

طرز تهیه:
آرد الك شده و تخم‌مرغ را با شیر و نصف قاشق روغن مخلوط كنید، موز و پرتقال را خرد كنید. در یك ماهیتابه تفلون روغن را گرم كنید و كمی از خمیر را داخل روغن بریزید و صبر كنیدتا زیر آن طلایی شود. لبه‌های خمیر را با یك چاقو از ماهیتابه جدا كنید و ماهیتابه را به سرعت تكان بدهید. خمیر را برگردانید تا طرف دیگر آن طلایی شود. پن‌كیك‌ها را روی یك دیس بزرگ، جدا از هم بگذارید. با همین روش ۶عدد پن‌كیك آماده كنید. 1 قاشق از مخلوط میوه را روی پن‌كیك بگذارید و خمیر را تا بزنید.

+ نوشته شده در  ساعت   توسط یک مادر  | 


یک نوشیدنی چربی سوز برای دور کمر
آشپزی آریایی و یک نوشیدنی چربی سوز عالی
دستور نوشیدنی لاغری برای چربیهای دور شکم و مفید برای روده های قابض...
یک عدد خیارحلقه حلقه شده
یک قاشق مربا یا چایخوری پودر زنجبیل
یک عددلیمو حلقه حلقه شده
10 ساقه نعنا و یا یک قاشق غذاخوری نعناخشک
یک لیتر آب
تمام مواد رو در یک لیتر آب برای یک شب تمام ترجیحا داخل پارچ شیشه یا چینی در یخچال بگذارید.
صبح و ظهر و شب قبل از صرف غذا ناشتا یک لیوان ازین مایع بیاشامید.
هدف این آشامیدنی فعال کردن آنزیمهای روده کوچک جهت هضم بهتر غذا و سیر نگهداشتن شخص ست.

+ نوشته شده در  ساعت   توسط یک مادر  | 


املت صبحانه ایتالیایی

مواد لازم:
پیاز(خردشده) 1 عدد
قارچ(خردشده) به مقدار لازم
کدوی(خردشده) به مقدار لازم
دانه(ذرت) به مقدار لازم
خرده‌نان به مقدار لازم
تخم‌مرغ(زده‌شده) 5 عدد
پنیر پیتزا به مقدار دلخواه
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه:
پیاز، کدو و قارچ را با هم کمی در‌ روغن تفت‌ دهید و ذرت را به آن اضافه کنید. مواد تفت داده شده را به تخم‌مرغ‌های‌ زده‌ شده، پنیر، فلفل، نمک و خرده نان‌ اضافه کنید. ‌مایه‌ به دست آماده باید غلیظ باشد. مواد را در ماهیتابه حاوی کره بریزید و دو طرف را مانند کوکو تفت دهید.


+ نوشته شده در  ساعت   توسط یک مادر  | 

انواع آبمیوه با کرفس ( همراه با خواص )

 


 

 

آب كرفس با لیمو

مواد لازم برای 4 نفر:
آب كرفس: 1 لیوان
لیمو ترش: 2 عدد
روش تهیه:

به‌راحتی فشار دادن نیمه یك لیموترش در لیوان آب كرفس‌تان را بیش از پیش سرشار از ویتامین C‌ كنید.

‌ لاغرتان می كند

نوشیدن یك لیوان آب كرفس طی یك روز باعث می‌شود كه كمتر هوس شیرینی‌جات به سرتان بزند. با خوردن همان یك لیوان آب كرفس احساس سیری به شما دست می‌دهد و اشتهایتان هم كمتر می‌شود.

چری لایم

مواد لازم:
كرفس: یك ساقه متوسط
لیمو ترش: یك عدد
آب آلبالو: یك فنجان
یخ: 5 مكعب
روش تهیه:

آب لیموترش را گرفته و هسته‌هایش را جدا كرده سپس یخ،‌ كرفس و آب آلبالو را درون پارچ میكسر بریزید و 30 ثانیه میكس كنید.

‌ ادرار را افزایش می‌دهد

زیاد شدن ادرار هم یكی از كارهایی است كه آب كرفس انجام می‌دهد. پتاسیم و سدیم موجود در آب كرفس تنظیم‌كننده‌های خوبی برای میزان مایعات داخل بدن هستند. آنها مایع‌های اضافی را از بدن خارج می‌كنند به همین دلیل با تنظیم كردن میزان مایع مورد نیاز بدن به سلامت و دفع سموم بدن كمك می‌كند.

آیس سلری

مواد لازم برای 4 نفر:
ساقه كرفس: 100 گرم
آب گوجه‌فرنگی: یك فنجان پر
آب پرتقال تازه: یك فنجان
شكر: یك قاشق مرباخوری
یخ: نصف لیوان
روش تهیه:

برای درست كردن این اسموتی خوشمزه نیز باید از میكسر استفاده كنید،‌ مواد را درون پارچ میكسر ریخته و به مدت 30 ثانیه مخلوط كنید. با یك قاشق كوچك آن را تست كنید تا ا زخوشمزه شدن آن مطمئن شوید،‌ برای تزیین لیوان از گوجه‌فرنگی مینیاتوری (كوچك) و كرفس استفاده كنید تا از دیدن آن نیز لذت ببرید.

‌ بی‌خوابی را كم می‌كند

مواد معدنی و چربی‌های ضروری موجود در آب كرفس برای سیستم اعصاب بدن خاصیت آرامبخشی دارد و همین موضوع باعث می‌شود كه یكی از پیشنهادهای موثر زمان بی‌خوابی باشد. مقدار منیزیم بالایی كه در آب كرفس وجود دارد،‌ باعث احساس آرامش و در نتیجه خواب‌آلودگی می‌شود.
-

میكس ویتامینه

مواد لازم :
خیار: یك عدد (كوچك)
تربچه: 2 عدد
كاهو: 2 یا 3 برگ
گلابی: یك عدد (بزرگ)
ساقه كرفس: 2 عدد
یخ: 5 یا 6 مكعب
روش تهیه:

خیار را به صورت عمودی برش داده،‌ به 4 قسمت تقسیم كنید و 3 قسمت آن را در پارچ میكسر ریخته. سپس همراه تربچه، گلابی و كرفس آن را میكس كنید. یخ‌ها را درون لیوان بریزید و نوشیدنی را داخل لیوان ریخته و با خیار و تربچه خردشده آن را تزیین كنید. سالاد را با نی بنوشید!

برای باروری بیشتر

آب كرفس نارسایی جنسی را برطرف می‌كند. این نوشیدنی با تحریك سیستم جنسی مثل یك دارو عمل می‌كند. تركیبات این نوشیدنی با تحت تاثیر قرار دادن هورمون ها سیستم را تقویت می كند
http://www.iranianclinic.com/index.aspx?siteid=140&pageid=4208

+ نوشته شده در  ساعت   توسط یک مادر  |